Hvor mye har utstyret å si?

Jeg er ikke kresen når det kommer til tennisutstyret. Siden jeg var 18 år har jeg hatt to forskjellige modeller. Først Wilson Pro Staff 6.0 85.

20140709-194115-70875125.jpg

En fantastisk racket som gjorde hardcourt innendørstennis til en lek. Presisjonen var fantastisk og spesielt på volley. Tenkte jeg aldri ville ha behov for noe annet.

Etter å ha brukt racketen i seks år, flyttet jeg som 24-åring til Barcelona. Synes racketen fungerte bra på grus og helt til jeg fikk prøve min tyske venns Head Prestige Intelligence.

20140709-194917-71357948.jpg

Istedet for å vinne 6/4 6/4, fikk jeg utrolig mye mer trykk med Headen og vant 6/2 6/2 mot samme motstander. Fikk mye mer fart i slagene selv om det gikk på bekostning av presisjonen Wilson-racketen ga meg.

Siden har jeg holdt meg til Mid Size Prestige. Noen nyere modeller, men har ikke fått tilsvarende opplevelse ved å prøve noe nytt i ettertid.

Nå er jeg snart 37 og spiller altså fortsatt med Prestige. Nå Yotek IG-utgaven. Det fungerer bra, men mange melmenende tenniskollegaer mener jeg burde anskaffe meg en lettere racket og en med større hode for å få mer spinn – samt mer «gratis»?!?!

Og hvor mye har utstyret egentlig å si? Er det ikke spilleren det kommer an på?

Jeg har testet noen andre typer, blant annet Head Graphene Speed.

20140709-195845-71925350.jpg

Fikk kanskje litt mer «popp» i slagene, men denne gangen synes jeg det gikk for mye utover kontrollen. Så enn så lenge holder jeg på prestigen.

Og hvor mye har utstyret egentlig å si? Er det ikke spilleren det kommer an på?

Legg igjen en kommentar